Peugeot

Peugeot 308 1.6 HDi FAP generation T7, EGS, 6 växlar 109ps,


Modellår
2008 - 2011
Serie
308
Modeller
3
Generation
T7
ChassiSedanHalvkombiKombiCabriolet+1+3
Sedan
Halvkombi
Kombi
Cabriolet
Antal dörrar
5
Antal sittplatser
5
Registrerade i Sverige
487
Aktuella annonser
6
Medelpris på aktuella annonser
59 800 SEK

Filtrera




Motorspecifikationer
Motor
1.6 HDi FAP 2005 - 2010
Motorkonfiguration
1.6 I4
Effekt
80 kW (109 hk)
Motortyp
D
Diesel
Drivlina
Framhjulsdrift

Förklaring:Antal registrerade fordon i Sverige Antal till salu Medelpris på aktuella annonser (SEK)

Generation: T7
Till salu
/
Medelpris (SEK)
Modellår
Drivmedel
Chassi
Sittplatser
Registrerade
Till salu
Medelpris (SEK)
Modeller (3)
308 3-door T72008-2011
Halvkombi 5 sittplatser
BDE85
2008-2011 1
308 5-door T72008-2011
Halvkombi 5 sittplatser
BDE85
2008-2011 1 572 23 41 700
308 SW T72008-2011
Kombi 5 - 7 sittplatser
BDE85
2008-2011 822 15 29 900
Inga sökträffar hittade

Peugeot 308 1.6 HDi FAP generation T7, EGS, 6 växlar i Sverige


Det finns 487 registrerade Peugeot 308 1.6 HDi FAP generation T7, EGS, 6 växlar i Sverige, varav 6 är till salu med aktuella annonser just nu.

Förmånsvärde


Skatteverkets uppgivna priser.
Förmånsvärde per månad
0 SEK per månad.
Rekommenderat nypris
0 SEK.
Visa alla värden

Recensioner


Ett omdöme för Peugeot 308 1.6 HDi FAP generation T7, EGS, 6 växlar. Betyg 4 av 5.


Komfort
Rymlig trots storlek/gott om bagageutrymme
Billig att äga
Pigg körkänsla
Elektroniken strular
Automatlådan aningen långsam och växlar på höga varv.
Bilen är rymlig och passar bra för den unga familjen. En barnvagn går ner i bagageutrymmet. Blir rymlig att transportera lite större saker om man fäller baksätet. Inredning och instrumentering bra trots den lite trista orange färddatordisplayen. Bränsleförbrukning, skatt och försäkring gör den till ett riktigt bra pendlarval och som första bil. Bra köregenskaper och bra prestanda. Relativt tyst men ljudet ökar vid acceleration. Automatväxellådan lite seg med att växla upp varför den går upp högt i varv. Paddlarna används vid t.ex omgörning för att "hjälpa" växellådan ibland då den går upp lite för högt i varv annars. Skulle kunna växa vid ca 3500 RPM istället för vid ca 4.200 för mjukare körning i normalläge. Sportläget inte så stor skillnad då normalläget är lite för ettrigt. Elektroniken är lite strulig- Farthållare kan strula ibland och lysena när man ändrar läge. Blinkers "släpar" dvs blinkar ibland 4-5 gånger fast man slag av. Har förstått har bilen också en del problem med EGR och partikelfilter/sensorer generellt och vårt exemplar har inte varit något undantag. Servicekostnaderna är vid större service på en rimlig nivå men inte superbilligt. Över lag är bilen ett kap. Lågt pris, låga ägarkostnader för rätt pålitlig pigg bil i en "lagomstorlek"
Visa alla recensioner
Inga omdömen funna
Skriv ett omdöme
Inga fler omdömen funna